Friday, April 13, 2007

Spring Quarter Start



Den 2. april var Spring Break forbi, og så var det tid til at komme i gang med det quarter som bliver mit sidste på UCSB. Det var sjovt at se hvordan campus på en dag pludselig igen var fyldt med mennesker. Selv i weekenderne plejer der at være en del mennesker, i hvert fald omkring biblioteket, så i Spring Break havde der virkelig føltes tomt.

Med alle de obligatoriske ugeopgaver der venter forude startede quarteret med en tur i universitets-boghandlen hvor der skulle købes nye blokke. På UCSB kan man få alt i ægte UCSB-version. Blokkene er så fine at jeg fik samme følelse i maven som når jeg i folkeskolen fik et nyt kladehæfte og lovede mig selv at nu ville jeg skrive rigtig pænt indtil det var fyldt ud. Jeg har lagt to af mine nye bøger med ind på billedet fordi de også er så fine. Det er lidt mere luxuriøs stil end naturfagsbogladens tryk, men desværre også væsentlig dyrere.

Første uge af quarteret adskiller sig en del fra første uge af en blok i Danmark. Herovre er første uge en af de travle uger. Det er meget almindeligt herovre at melde sig til et eller to fag mere end man har tænkt sig at tage og så den første uge shoppe rundt til dem allesammen for at finde ud af hvilke man vil have. Det er en spændende uge, men også ret stressende. Det synes jeg i hvert fald. Jeg er virkelig dårlig til at vælge, så det krævede at der allerede i Spring Break blev læst lidt op på kurserne. Heldigvis lagde forelæserne kapitel 1 kopiark fra bøgerne ud for de fag jeg var i tvivl om, så jeg stod i det mindste ikke i et dilemma om hvilke $100 bøger jeg skulle købe.

Californien er generelt ikke særlig meget indrettet efter cyklisternes behov, men her ved UCSB har de godt fået nogle gode ideer. Hvor ellers finder man måske rundkørsler til cyklister og cykelanhængere på samtlige busser? (jeg sætter et billede af en bus ind når jeg lige har fået taget et.) Det skal lige siges at rundkørsler til cyklister nok også er vigtigere herovre end derhjemme. Nede ved postkasserne mødte jeg en dag en som fortalte mig at han godt havde lagt mærke til mig nede i Isla Vista. Han sagde at jeg var 'hende der laver håndtegn når hun cykler' ;).

No comments: