Saturday, June 16, 2007

Weekendtur til SF


De sidste uger har været meget travle, så jeg er kommet godt bagud her på bloggen. Lige inden det sidste ræs for alvor satte ind, blev der lige tid til en lille weekendtur til San Francisco (1.-4. juni). Min mor skulle på et kursus deroppe i ugen efter, så det var den perfekte undskyldning for at efterlade al travlheden i Santa Barbara og tage en rigtig tøse-storby-weekend.

Weekenden startede lidt stresset. Ramya (min roommate) kørte mig til lufthavnen, og vi forlod vores hus i rimelig god tid. Hun kendte er hurtig vej derhen fortalte hun. Da vi sad på motorvejen kunne hun dog pludselig alligevel ikke længere huske vejen. Efter et par forkerte fra og tilkørsler til forskellige motorveje var der stor stress i bilen. hvad der skulle have været en 10 minutters køretur var pludselig blevet til 40 minutter. Jeg nåede dog heldigvis flyet, men da jeg ankom til den meget lille Santa Barbara lufthavn blev jeg spurgt i døren om jeg var Ms. Taagholt --Meget pinligt!! Min mor var endnu mere uheldig. Hendes fly var 4-5 timer forsinket. Da vi havde købt vores billetter så vi kunne mødes i SF lufthavn klokken 22.30 betød dette at jeg pludselig havde fra 22.30-3 der alene. Subway var det absolut eneste der var åbent om natten, så jeg fik rigtig udnyttet deres gratis cola refill :) Jeg fik også læst en del functional analysis, så måske var det meget godt jeg lige fik den ventetid. Så behøvede jeg ikke have helt så dårlig samvittighed over at have taget en fri-weekend. Gratis refill er foresten så almindeligt at der står på mange cola plastic flasker 'NO REFILL'.

Da vi alligevel kommer tilbage til SF i juli, havde vi sat denne weekend af til at være ren afslapning. Til vores hotelreservation hørte der endagspas til cable cars'ne, så vi fik kørt lidt rundt i dem. Vi kørte blandt andet ned til verdens mest krogede gade og til Union Street hvor der var et festligt marked i gang. Her kunne man få alverdens sjove ting. Der var spæret af for biler og et band holdt koncert på vejen. Der var også sat en masse grill op, og man kunne købe grillede spyd med BBQ-marineret kød. Det er det bedste fast-food jeg har fået i Californien siden jeg kom.

SF har massere af super søde ting til babyer og jeg forelskede mig helt i en fødselsdagsgave til Freja. Hvis Jolly skulle forkæles var der også den perfekte butik til ham: Et ægte hunde bageri.

Efter Union Street kørte vi videre ned til den charmerende Pier 39 og så søløver. Derefter kørte vi tilbage til midtbyen hvor vi spiste middag på en hyggelig jazz cafe. På vej tilbage i cable car'en sad vi ved siden af en amerikansk mand og hans to små sønner. Mandens kone var norsk så drengene talte norsk og havde fået gode skandinaviske navne Søren og Mathias. Vi synes det var ret morsomt at de havde kaldt den ene dreng Søren og at faren stadig overhovedet ikke havde lært at udtale det...

Den anden dag fik vi brugt en masse tid på at shoppe og drikke cafe latte. shoppe gider drengene nok ikke så meget når de kommer med os i juli. Lige over for vores hotel lå verdens (måske) største shopping center. Det var otte etager højt og hver etage var ca lige så stor som to Magesin etager. Det rene shoppe paradis. Jeg fik købt sandaler og lidt sommer tøj og min mor fik kigget på business tøj. I USA får de nogle gange de underligste mode indfald. Fortiden er det fx moderne med crocks. Dette er farvestrålende plastic træsko, og i centeret var der en hel bod der kun solgte disse crocks sko. Efter at have erfaret hvor populære skoene er blev jeg nød til at prøve et par. Jeg må indrømme at de var eget rare a have på, men min forfængelighed har alligevel lidt for stor magt til at jeg købte dem.

Om søndagen flyttede vi over på det luksus hotel som Oracle havde 'overtalt' min mor til at bo på. Her havde vi udsigt over (næsten) hele byen og fem forskellige puder hver i sengene. Super herligt! Værelset var også indrettet med et kæmpe fladskærms fjernsyn der var udstyret med et helt keyboard som fjernbetjening. Det så ret sjovt ud, men det var vist meningen at man kunne bruge det til at gå på nettet også. Efter vi havde spist middag tog vi hjem til værelset og vi ville have siddet og arbejdet lidt på det faktisk hyggelige værelse. Imidlertid gik der vist ikke særlig lang tid før vi begge sov.

Mandag morgen var det tidligt op og ud til lufthavnen. Flyet hjem til SB tager kun ca 2 timer, og det tager ingen tid at komme ud af flyet, så jeg nåede lige mine kl 11 timer. På billedet til højre er udsigten af den 100 meters strækning der er fra man træder ud af flyet ned på landingsbanen og hen til parkeringspladsen. Det sidste billede er bagage claim skuret hvor der bare er et bord hvor ens bagage bliver stillet når de har hentet den i flyet.

4 comments:

Caroline said...

De der gyselige gummi-træsko er også all over København! Forfærdeligt...:P Men ja, desværre er de jo altså meget behagelige. Jeg har dog heller ikke givet efter endnu.

Børge said...

Hei, Kamille!

Det er gøy å lese innleggene dine med jevne mellomrom, hvertfall når de handler om nordmenn :) Jeg må jo også få si at å uttale Søren på dansk er et kunststykke i seg selv.

Til slutt vil jeg selvfølgelig si GRATULERER MED DAGEN! (hipp, hipp, hurra!)

Lasse said...
This comment has been removed by the author.
Lasse said...

Godt du ikke købte de plasticsko. De er forfærdelige. Til gengæld er det superhyggeligt at følge med i din blog en gang i mellem. Lyder rigtigt hyggeligt i SF. Gid det var mig der var ude i den store verden. Jeg er flyttet til Stockholm og jeg kender slet ingen. Måske jeg også skulle starte sådan en blog.
+LWF